Een héél warm welkom - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Berber Oosterhout - WaarBenJij.nu Een héél warm welkom - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Berber Oosterhout - WaarBenJij.nu

Een héél warm welkom

Blijf op de hoogte en volg Berber

03 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve lezers,

Hier is hij dan .. mijn eerste blog vanuit Kaapstad. Gisteren, 2 maart, zijn Pascale en ik vertrokken vanaf Schiphol. Een moment waar ik al dagen tegenop keek .. afscheid nemen van mijn lieve familie en vriendje. We gaan een mooi avontuur tegemoet maar afscheid nemen is nooit leuk. Na 1 keer de douane voorbij te zijn gelopen ( erg slecht zicht door betraande ogen ) zijn wij bij de goede gade beland. Het vliegtuig had een half uur vertraging vertelde ze, later bleek een uur. Op zich geen probleem want we hadden 2,5 uur de tijd om over te stappen op Londen Heatrow. Hier verliep alles prima en mochten wij plaats nemen in de grote Boeing 747 die ons naar Kaapstad bracht.

Als ik niet moe was van de hele dag reizen, werd ik het wel van de alcohol lucht van mijn buurman. Mijn buurjongen had zichzelf duidelijk moed in gedronken en lag voordat de danspasjes door de stewardessen waren uitgevoerd al te tukken. Niet veel later werd ik ook bedwelmt door zijn lucht en heb ik gelukkig 4 uurtjes kunnen slapen. Door middel van de reggae en yoga muziek heb ik geprobeerd om er nog wat uurtjes aan vast te plakken, echter werd ik hier alleen maar wakker en opstandig van ;)

Eenmaal geland,hadden we een erg warm welkom. Het was vandaag 39/40 graden C. Een vriendelijke man stond ons op te wachten op het vliegveld en bracht ons naar ons huisje toe. Erg leuk huisje en prima kamer. Pascale en ik hebben beide een aparte kamer die grenst aan ons tuintje. We werden gelijk welkom geheten door onze huisgenoten. Op dit moment zitten we met 7 mensen in huis. De nationaliteiten verschillen van Duits, Australisch, Nederlands tot Amerikaans. Tot nu toe klinkt het goed tussen ons.

Tijdens het vliegen zagen wij al veel rookwolken, er zijn op dit moment door de hitte erg veel bosbranden. Volgens een lokale bewoner zijn er sinds 5 jaar niet meer zulke heftige bosbranden geweest. Omdat het vandaag erg warm was hebben wij besloten naar het strand te gaan. We hebben de trein gepakt naar Muizenberg. Muizenberg staat bekend om de golfsurfers .. Nou we hebben ze gezien. Met 50 man tegelijk duiken ze op een golf om mooie bewegingen te maken, super leuk om te zien. Pascale en ik zijn ook van plan om tijdens ons verblijf een aantal surflessen te nemen. Ik hoop dat het in de familie zit want Lieke was de ster van het surfkamp met 3 seconden ;) Dat moet goed komen dus.

De trein is niet zo’n veilig vervoersmiddel hier in Kaapstad. Enkele treinen, waaronder die naar Muizenberg, zijn prima toeristentreinen die wel veilig zijn. Tijdens ons ritje terug kwamen twee bedelaars langs om een liedje te zingen, die wij vervolgens moesten belonen met wat centjes. Nou mooi niet, we blijven gierige Hollanders en het was nog vals ook. Verder werden er ons veel penisvergrotingen, borstimplantaten en abortuspillen aangeboden. Al met al een ervaring.

Vrijdag beginnen we met onze stage. We gaan die dag kennismaken en ons onderzoeksplan presenteren. Tot die tijd staat er nog op de planning om de Tafelberg te beklimmen, bierpong te spelen en onze bucketlist af te maken. We zijn bezig met een bucketlist die we tijdens ons verblijf willen afwerken. Olifant rijden, wijntjes proeven, Robbeneiland, Lionshead by full moon , de Garden Route etc. etc.

Kaapstad is tot nu toe echt een geweldige stad. Daar tegenover staat wel dat het wennen is. We zijn hier natuurlijk nog maar één dag, maar toch! Je moet hier op je hoede zijn voor zwervers die aandacht vragen door te imiteren dat ze aangereden zijn, bedelende mensen in de supermarkt en vooral ’s avonds mensen die op jacht zijn naar goederen van blanke rijkelui mensen. Het is erg apart dat je hier nagekeken wordt omdat je blank bent.

Tot zo ver dus een begin van een mooi avontuur! Aan het eind van deze week probeer ik weer een stukje te schrijven om jullie op de hoogte te houden. Ik stop nu want m'n licht begint te knipperen! Hier in Kaapstad hebben ze maar 1 maatschappij die de elektriciteit regelt. Om het zo 'eerlijk' mogelijk te verdelen valt het licht om de 10 minuten uit!


Dikke kus vanuit m'n disco kamer ,
Ber!

  • 03 Maart 2015 - 22:19

    Judith:

    Leuk om je te volgen lieve Ber! Herkenbaar ;-)

    Liefs! kus! X

  • 03 Maart 2015 - 22:48

    Petra:


  • 03 Maart 2015 - 23:00

    Roy:

    Lieverd,

    Gelukkig veilig aangekomen! Ben super trots op je! Maak er een geweldige tijd van! Ik hou van je!

    Je vriendje

  • 03 Maart 2015 - 23:14

    Lieke:

    Super leuk om te lezen lieve Ber! Gelukkig dat de eerste dag zo goed bevallen is! Goed uitkijken voor alle engerts en over het surfkamp: het was 11 seconden ipv 3 ;) Geniet ervan en ik ben trots op je, stoer zusje!! Hele dikke kus!

  • 04 Maart 2015 - 13:33

    Els:

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Succes met surfen inderdaad! Mocht het in de familie zitten en je bent net zo'n natuurtalent als ik, dan kan je beter een walrus imiteren, maar wie weet word jij gewoon een lekkere surfbabe, die met wapperende haren super comfi op die plank staat. Laten we vooral uitgaan van dat laatste. Ik zie de foto's graag tegemoet!

    Xx van je nicht

  • 04 Maart 2015 - 16:43

    Doesjka:

    Hoi Lievie,

    Je eerste blog en je eerste dag daar! Fijn dat het huisje leuk en gezellig lijkt en het is ook super leuk dat jullie daar met allerlei nationaliteiten te maken krijgt. Dat zullen leuke feestjes worden!
    Ook wel relaxed dat je even een aantal dagen kunt wennen voordat het echte werk begint. Ben nu al super trots op mijn cadeautje. Succes en een dikke smok, mams

  • 05 Maart 2015 - 19:19

    Ineke:

    Lieve Berber, wat leuk om je eerste belevenissen te "lezen" We kijken uit naar deel 2. Groetjes, Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berber

Hoi lieve volgers! Op mijn waarbenjij.nu kunnen jullie de avonturen volgen die ik de komende 3,5 maand mag meemaken in Kaapstad!

Actief sinds 16 Feb. 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 5464

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 Maart 2015 - 12 Juni 2015

Stage Kaapstad!

Landen bezocht: